A Boeing nyilatkozata alapján 20-30 év múlva használhatja a nagyközönség a 6500 kilométer/órával repülni képes utasszállító repülőgépét.
Az atlantai ülésen a Boeing egy szupergyors utasszállító ötletével rukkolt elő. A gépgyártó cég vezető szakértője, Kevin Bowcut szerint a repülő egyik legmarkánsabb jellemzője annak sebessége lesz, elmondása alapján ugyanis a huszonegyedik században a gyorsaság megfizethetetlen jelentőséggel bír. A projektterv alapján a gépmadár 6500 kilométer/órával is képes lesz suhanni, ami a közismert Concorde repülő sebességének 2,5-szerese. A Concorde gépnél a Boeing 30.000 lábbal, vagyis 30.000 méterrel magasabban repülhet majd.
Bowcut elmondta, hogy ebben a magasságban csodálatos látványban lesz része az utazóközönségnek, ugyanis a Föld íve és az űrbéli sötétség is láthatóvá válik majd.
Persze lehetséges, hogy ezt a panorámát az utazók – beleértve a gép vezetőjét is – nem hagyományos jelleggel, hanem egy valóságszerű platformon, kamerák segítségével figyelhetik meg.
A hiperszonikus légi járművet a tervek szerint hadászati és kereskedelmi feladatokra is használják majd, persze az átadására 20-30 esztendőt kell még várnunk. Ennek oka, hogy a Boeing csak egyetlen tervezetet állított fel.
Bowcut jelentése szerint egy kereskedelmi célra használatos repülő esetén sok tényezőt kell szem előtt tartani, és mindent össze kell hangolni, például a piaci szempontokat, a környezeti és hatósági elvárásokat is.
A Boeing már 1956-tól foglalkozik a szupergyors repülőgép fejlesztésével. A formálgatás alatt az X–15, X–43 és X–51 jelölésű tesztgépekkel pozicionálták az egyre jobb gyorsasági csúcseredményeket.
A repülőgép gyártó vállalatnak azonban nem csak az egyéni rekordjait kell überelnie majd, hanem folyamatosan figyelemmel kell kísérnie a konkurencia innovációit is. Az Aerion Corporation és a Lockheed Martin féle AS2 légi jármű csupán 12 fő utaztatását képes majd ellátni, de a tervek szerint ezt akár már 2023-ban átadhatják az utazóközönségnek. Eközben Kína sem ült tétlenül, egy szupergyors gépmadár ötletével állt ugyanis elő: egy olyan kettős szárnyú repülőgépet szemléltetett, mely 2 óra alatt megteszi majd a New York – Peking közti távolságot.