Étvágycsökkentés természetes élelmiszerekkel

237

Vannak olyan természetes ételek, italok, fűszerek, melyek étvágycsökkentő hatásukkal segíthetnek a fogyókúrában.
Sokan csak legyintenek, mikor ilyesmit olvasnak, hiszen úgy vélik, a fogyókúra természetes velejárója az éhség. Pedig ez nem feltétlenül igaz, hiszen vannak ételek, melyek az éhségérzet megjelenését képesek lassítani, emellett pedig telítettségérzetet és energiát adnak, vagy épp vércukor-szintet tartanak karban.
A felsorolt élelmiszerek egyszerűen felhasználhatók a mindennapokban, és egyértelmű a hatékonyságuk.

Mandula
A mandula antioxidánsokban gazdag, sok E-vitamint és magnéziumot tartalmaz, elfogyasztása pedig telítettségérzetet nyújt.

Gyömbér
A gyömbér az emésztés doktora, bármely étrendbe beilleszthető, ételbe, italba rakva elősegíti az étvágy csökkenését.

Kávé
A kávé az antioxidáns tartalma miatt gyorsítja az anyagcserét, és megszünteti az éhséget. Bár hozzá kell tenni, hogy csupán abban az esetben hatékony, ha tej-, és cukormentesen fogyasztjuk.

Paradicsomlé
A paradicsomlé C vitamin tartalma magas, ami javítja az egészséget. Emellett felmérések bizonyítják, hogy amennyiben étkezés előtt kerül elfogyasztásra az ital, akkor nagyjából 135 kalóriaértékű étellel lesz kevesebb az étkezési mennyiség.

Leveles zöldség
A leveles zöldségek elősegítik a fogyást a bennük lévő kálium miatt, emellett pedig, mivel rostban gazdagok, de kalóriaszegények, telítettségérzetet okoznak.

Zabkása
A zabkása annak ellenére, hogy magas szénhidráttartalmú, a lassan felszívódó szénhidrátok közé tartozik, így bátran fogyasztható reggeliként akár friss gyümölcsök társaságában is.

Zöld tea
A zöld tea katekinben gazdag, így csillapítja a vércukorszint emelkedését. Amennyiben pedig a vércukorszint normál értékű, akkor lassítja az éhségérzet kialakulását.

Magas kakaótartalmú csokoládé
A keserű csoki, bár nem kifejezetten fogyókúrás élelmiszer, kis adagban kifejezetten jótékony hatása van. Amellett, hogy a keserű ízű étcsokoládé elfogyasztását követően az étvágy megszűnik, szteratinsav tartalma emésztésjavító, tehát az éhséget huzamosabb ideig távol tartja.

Cayenne-bors
Ez a fűszer emésztésgyorsító, hozzájárul a kalóriaégetéshez (Cayenne-bors önmagában való fogyasztásakor 10 kalóriával többet használ fel a test!). A csípős ételeket ritkán fogyasztók esetén csökkenti az étvágyat is.

Fahéj
A fahéj kontrollálja a vércukor-szintet, csökkenti az étvágyat, és sokrétűen használható fel az ételekben és az italokban.

Comments are closed.