
Hamarosan rajtol az online számlarendszer
2018. július 1-je változást hoz a cégeknek, hiszen ettől a dátumtól kezdve a vállalkozásoknak a számláik adatait el kell hogy küldjék a Nemzeti Adó és Vámhivatalnak. A rendszerbe való csatlakozáshoz a vállalkozásoknak regisztrálniuk kell a NAV weboldalán. Ezt természetesen csak akkor teheti meg, ha ügyfélkapuval rendelkezik. Az MTI tájékoztatója alapján a NAV online számla oldalán minden ehhez szükséges információt megtalálhatnak az érdeklődők.
Az online számlarendszer lényege, hogy minden olyan számla adatát, melyre igaz, hogy belföldi adóalanyra hárított áfamértéke 100.000 Ft-nál magasabb, el kell juttatnia a NAV-hoz. A szerv tájékoztatása szerint ezt egy számlázó programmal a legegyszerűbb megvalósítani.
Hozzátették azt is, hogy az a számlázó program lesz megfelelő választás, mely a szükséges adatokat külső beavatkozás nélkül, automatikusan küldi az online rendszerbe.
A kézi számlás vállalkozások is kötelezettek az online rendszer használatára. Nekik az érintett, vagyis a minimum 100.000 forint áfatartalmú számla kiállításától kezdődően 5 nap áll rendelkezésükre az adatszolgáltatáshoz. Amennyiben az áfamérték legalább 500.000 forint, akkor az információk átadásának határideje a számlakiállítás utáni nap lesz.
A nyilatkozat alapján a NAV segítséget ad a vállalkozásoknak egyszerű, gyors, ingyenes, és az adatok szolgáltatására is megfelelő számlázó programmal.
Comments are closed.