Parkolóbarát az új buborék-autó

262

Megérkezett az elektromos autók legújabb innovációja, a Microlino. Ez a kis méretű autó rendkívül szerethető, hiszen amellett, hogy környezetbarát, a retro hangulatot idézi.

Korunk égető problémája az egyre növekvő forgalom, ami egyenesen arányos a parkolóhelyek hiányával. Bár teljes körű megoldást nem jelentene, ha a BMW Insettához hasonló apró autók közlekednének, valamelyest képesek lennének javítani a parkolási mizérián.

Persze nemcsak a kis helyigény a buborék-autó előnye, a kis fogyasztás is a pozitív tulajdonságai közé tartozik. A technológiai újítások, és környezetbarát hajtóanyagok mind-mind a fontos lépések a globális felmelegedés elleni küzdelemben, ahogy az olasz Microlino is a klímavédelem mellett áll.
A kis méretű autócsoda hossza nincs 2,5 méter, legnagyobb sebessége pedig eléri 90 km/órát, így kimondottan parkolóbarát, városi kocsi. Egyetlen feltöltéssel 215 kilométer is megtehető vele, ára pedig 12.000 euró. Az apró autó apró akkumulátorral rendelkezik: hiszen mindössze 14,4 kWh-os, ami bármelyik konnektorból, bárhol feltölthető 4 óra alatt.

Bár kicsi autóról van szó, egy nagy-bevásárlás termékei egyszerűen elférnek 300 literes tárolóegységében.
Wim Outuber, a Microlino készítője úgy nyilatkozott, hogy a buborék-autó alapötlete alapvetően a mai autók kihasználatlanságából ered. Hiszen nagyrészt egy ember autózik egy kocsiban, és maximum napi 35 kilométert tesz meg vele, ami azt jelenti, hogy a gépjármű kapacitása nincs 100 százalékosan aknázva. Ebből kifolyólag a legoptimálisabb megoldás egy olyan közlekedési eszköz megalkotása, mely a motor és a személyautó vegyítéséből születik.

Az Insettákat régen nem tartották elég biztonságosnak (sőt mi több, halálcsapdáknak hívták őket); ez az új olasz kisautóról nem mondható el. Wim nyilatkozata szerint, mivel a Microlino az L7E csoporthoz tartozik, nem szükséges rajta töréstesztet sem végezni. Persze ennek ellenére, – és a legnagyobb biztonság elérése érdekében – elvégezték a töréstesztet a gépjárművön 50 km/óra sebesség mellett, ami természetesen sikeresen zárult.

Az apró méretű autók az 1950-es években voltak divatosak, mikor is az emberek a motornál nagyobb kényelemre vágytak, de mégsem volt elég pénzük nagy gépjárművek vásárlására. Később viszont, az 1960-as években a gazdasági növekedéssel, és életszínvonal-emelkedéssel kiszorultak a piacról a törpeautók.

Ma pedig újra megjelentek a mikrokocsik, köszönhetően a közlekedés problémáinak.

Comments are closed.