Új üzemanyagot fejlesztett a Volkswagen

206

Annak érdekében, hogy megmentsék a gázolajos gépjárművekkel való közlekedést, a Volkswagen egy teljesen új üzemanyaggal próbálkozik, mégpedig az R33 Bluediesel névre hallgató zölddízellel. A cég úgy nyilatkozott, hogy a biodízelt, mely részben megújuló forrást is tartalmaz, jelenleg is tesztelik, bár a 2018. év eleje óta elkészült, a Volkswagen székhelyén található autók mindegyike ilyen típusú üzemanyaggal hajtható meg.
A well-to-weel kalkuláció – melynek lényege az üzemanyagok CO2 kibocsátásra irányuló vizsgálata az előállítás szakaszától egészen a kipufogócsőben való megjelenéséig – alapján a zöld diesel előnye, hogy nem kevesebb, mint húsz százalékkal kevesebb CO2 kibocsátást produkál, mint a normál gázolajok.
Azért is nevezhető biodízelnek a keverék, mert 67 százalék arányban normál gázolajat, 26 százalék arányban megújuló üzemanyagot, 7 százalék arányban pedig normál zölddízelt tartalmaz. A 26 százaléknyi megújuló dízel túlnyomóan újrafelhasznált sütőolaj (természetesen tisztított, paraffinra és zölddízelre bontás utáni állapotban felhasználva).
Az új keveréket a német vállalat a Coburg Egyetemmel együtt alkotta meg, nevében pedig érzékelhető, hogy harmadarányú megújuló forrású anyagot is tartalmaz a termék. A Volkswagen szerint az új üzemanyag minden egyes tulajdonságában eléri a szabványos gázolaj színvonalát, tehát fenntartások nélkül használható bármely dízeles gépjármű esetén. Amennyiben ez valóban így van, az idősebb gázolajos autók tulajdonosainak sem kell aggódniuk gépjárműveik további használatát illetően a jelenlegi kitiltások és korlátozások mellett sem, hiszen az új dízel keverék teljes mértékben megfelel az előírásoknak. A termék áráról azonban még nincsenek információk.

Comments are closed.