Egészségesebbek lesznek a magyar italok

387

A magyar üdítőgyártó cégek ígérete alapján 2020. év végére az italok cukor és kalóriatartalmát felére redukálják.

Ezt a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség jelentette be. Ez egyébként nem kis feladat a vállalatoknak, át kell variálniuk az italok összetételét, meg kell változtatni a bevált recepteket. Az elképzelések között új italfajták piacra dobása is szerepel.

A cukor- és kalóriatartalom csökkentésének ígérete az alkoholmentes italokra, a jeges teákra, a gyümölcslevekre, illetve a szénsavas üdítőkre vonatkozik.
A változást azzal indokolták, hogy egyrészt felelősek a gyárt

ott termékek minőségéért, másrészt fontos a fogyasztók egészségének megőrzése is. Miklósvári Géza, a szövetség elnöke szerint a mai, XXI. században ugyanis komoly elvárásokat támaszt a népegészségügy, az emberek életmód-változása pedig mindenképp módosításokat követel. A mai követelményeknek megfelelően fejlesztik az üdítők innovációját, és szorgalmazzák reklámaikkal az egészséges, mozgásban gazdag életmódot is, aminek oka a többek között társadalmi felelősségvállalásban való részvétel.
Kalkulációjuk alapján a 2020 végére tervezett egészségesebb italok fogyasztókhoz juttatása annyit tesz, hogy az üdítők 100 ml-re jutó cukor-, és kalóriatartalmát a 2017-es adatokhoz képest 10%-kal lecsökkentik.
Vagyis 2020. végére mindent összevetve 50%-kal lesz kevesebb az alkoholmentes italok cukor-, és kalóriatartalma.

Az üdítőgyártók régebbi ígérete az volt, hogy 2010-2017 időintervallumban termékeik 10ml-re jutó cukor-, és kalóriatartalmát 40%-kal redukálják, és növelik a kalóriamentes italok számát, vagyis az üdítők össztermelésének 23%-áról 55%-ára emelik azok gyártását.

Comments are closed.