Elkészült a világ leghosszabb hídja
A mintegy 55 kilométer hosszúságú híd a világ leghosszabb tengeri viaduktja, mely Hongkong és Kína közt, Csuhaj és Makaó településekkel kapcsolja össze a városállamot.
A tengeri átkelő és alagút 9 esztendő alatt készült el, feladata pedig az ázsiai gazdasági nagyvárosok és a dél-kínai Kuangtung övezet gyarapodó részének összekötése, vagyis egy nagy financiális szektor megteremtése a Gyöngy-folyó torkolatában. A viadukt különlegessége a hosszúságán túl az, hogy annak ellenére, hogy Makaóban, és Hongkongban is baloldali a közlekedési forgalom, a hídon jobb oldalon haladnak a járművek (hasonlóan a szárazföldi Kínában tapasztalhatók alapján). A híd két végén emiatt rendezik a sávokat az átjáróról való fel-, és lehajtáskor, Csuhajnál azonban ez nem szükséges.
A viadukt átadását követően (2018.10.23-án) a forgalom is elindulhatott az építményen.
A kínai állam 120 milliárd jüannal, átszámítva 4900 milliárd forinttal járult hozzá Hongkong és Kína összekapcsolódásának kivitelezéséhez. A projekt egy hosszú, kanyargós hídból, és két, művi sziget közti, 6,7 kilométer hosszú, víz alatti alagútból épült fel.
A hídnak köszönhetően a három nagyváros közti ingázás egy órára rövidült, ami azért fontos adat, mert enélkül nagyjából négy óra az utazási idő a hongkongi reptér és Csuhaj városa közt.
Az építmény úgy került kivitelezésre, hogy elviselje az akár 200 kilométer/órás szelet, a Richter-skála szerinti 8-as erősségű földmozgást, és az akár 300.000 tonnás vízi járművel való összeütközést is.
Az objektum megalkotását sokan bírálták, ami a kivitelezés késésének, a növekvő költségeknek, az építésen felmerülő korrupciónak, a bekövetkező munka-baleseteknek és halálozásoknak volt köszönhető.
Hongkongban rengetegen aggódnak a nagyfokú összekapcsolódástól Kínával, sokan inkább fenntartanák jellegzetes státuszukat.
Comments are closed.